fredag 19 april 2013

3h stallpyssel

Det blev ingen ridning igår heller, regnade till och från på kvällen och motivationen var i botten. Men ändå lyckades jag vara i stallet i ca 3h- och då hade jag trots allt mockat och gjort mat till Jossan på morgonen, Amandas medryttare 2 hade henne. Det är ett svart hål för tid.

Iof hade jag två "stalltjänster" intag och kvällsfodring. Passade på att Jogga när jag kom hem från jobbet innan det började regna. 10x1min snabba intervaller. Tungt på slutet men gick ganska ok. Lagom till jag kom hem och fått in hästarna började regnet.

Lagade mat och var inne en stund och sen ut i stallet igen. pysslade lite, mockade hagen ute. la in en torvbal halva i amandas box och halva i jossans. Borstade igenom jossan ordentligt och använde pallen, hon tycker det är lite otäckt när jag kliver upp på pallen brevid henne, framförallt när jag närmar mig bakpartiet. Men igår slappnade hon av lite efter ett tag, det var nog skönt att bli borstad och bli av med lite mer hår. Helt otroligt vad de fäller, man tycker man borstar och får hårtussar hela tiden. Jag brukar använda mig av en liten mjuk gummiskrapa som jag "borstar" & gnuggar hela kroppen med, brukar ta med sig håret bra, det var länge sen jag använde en ryktsten. Sen gick jag över hela hästen med ryktborste och skrapa.

Mellan varven var jag ute och kikade på när Alma red Amanda på lektion. Ulle hade ställt upp koner för att markera en 8:a. Såg jättetrevligt ut, Amanda börjar söka sig lite ner och har mer framåtbjudning nu. Fina lilla ponnyn. Den enda nackdelen är att hon totaldör så snart hon ska skritta :)

Avslutade med att kvällsfodra och då var klockan strax innan 21. Linnea hade Märta & Sofia över så de roade sig hela kvällen och Linnea kom lite sent i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar