måndag 8 april 2013

Dessa telefonförsäljare - suck

Svarade för ovanlighetens skull på ett 08- nr, Jag bor i Göteborg och brukar sällan svara på dessa då jag vet att det är försäljare och jag hade inte fel denna gång heller.

- Hej jag heter x och ringer från Tele2.
(Jag har Tele2 på min mobil)
- Hej (Jag med mycket avvaktande ton)
- Jag ser att du har Tele2 och inte har uppdaterat ditt abonemang på väldigt länge.
- Där måste du ha fått felaktig information för jag bytte abonemang alldeles nyss.
- Ja jag ser att du bytte i januari. Vad bytte du till? 
(obs när samtalet utspelades var det april samma år)
- Något kompis abonemang.
- Ja, jag ser det, Nu har du möjlighet att byta till xxx med ett fast pris för bara 399kr/månaden.
- Men varför skulle jag det? Jag har ju mycket lägre kostnad i månaden idag?
- Ja men då ingår samtalsavgifter.
- Men min senaste mobilräkning gick på 200kr.
- Men nu får du en Samsung galaxy på köpet.
- Men vad ska jag med två mobiler till?
- Jaha tack för mig då.
- Tack själv (för ingenting).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar