måndag 29 april 2013

Cavalettiträning 27:e april

Nämnde i Eurohorse shopping inlägget att det inte blivit så mycket häst i helgen men där ljög jag. Eller rättare sagt minnet är gott men kort. Jag var med på cavalettiträning med Jossan i lördags.

Jag bjöd även på tårta i stallet, inte för att jag ramlat av utan för att jag fyllde år på söndagen och de hade tur för någon timma efter min träning var slut så började det hagla och regna och det höll i sig några timmar.

Träningen gick jättebra, märks att hon börjar bli starkare, fick galoppera tidigt för att få igång henne och få henne mer jämn och öka och minska i galoppen. Nyttigt. sen 5 bommar med lite längre avstånd på medellinjen, på ett y låg det tre bommar med kort avstånd åt höger och 5 bommar åt vänster med kort avstånd. Fick rida vända rätt upp och de fem på medellinjen rakt fram tills man hade en rak linje till någon av de korta serierna och sen höger eller vänster. korta traven så sent som möjligt. svårt att bedömma hur mycket jag behövde korta i början och tanken var att Jossan skulle hellre sakta av och ta det lung tän att stressa över. Gick riktigt bra de sista gångerna.

jag hade tänkt att rida Amanda på eftermiddagen men blev så trött så jag sov på soffan i ca två timmar istället och sen hem till Chrisitan och åt middag, lollo och anneli kom över och det blev en trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar