torsdag 11 april 2013

Liten vit

Igår när jag kom hem stötte jag ihop med min hyresvärdinna och tog mig faktiskt tid att stå och tjöta lite i vårsolen en stund. Kvalitéets tid :)

Kan bara reflektera att nu kommer nästa släng av trötthet, pollensäsongen. Jag har redan börjat ta tabletter då jag hört att man ska göra det innan säsongen börjar för bästa effekt. Får väl se om det hjälper eller inte.

Hade varit uppe på morgonen och fixat stallet, ut och jogga en sväng, 8x60sek snabba och däremellan 90sek långsamt. Bra intervallpass. Gillar verkligen runkeeper. Bara en nackdel och det är att när jag ser mitt "träningschema" och öppnar det träningspasset som är för den aktuell dagen ser det ut som jag missat den om jag öppnar den samma dag. Vet inte hur det är tänkt. Kändes bra och även om man blev trött i slutet på de snabba intervallerna så återhämtade jag mig snabbt och kunde köra på nästa gång igen. Blev bara lite stum i högerfoten och känner att den är lite mindre stadig/otränad än den vänstra.

Red sen Amanda i paddocken, lite krångligt då några andra i stallet hoppade. Men det fick bli som det blev. jobbade med volter och sen med öka minska traven precis som på Jossan. hon blev jättefin av ökningarna och minskningarna. Sen ett par varv galopp på volterna åt vardera håll. Tror det blev rätt direkt i höger.

En sak som vi får jobba med är att när man saktar av till skritt dör hon totalt.

Jossan fick vila även om jag var otroligt ridsugen, Christian skulle komma och dök upp vid halv tio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar