tisdag 23 april 2013

Proviva vs Bifido blåbärsdryck



Jag började dricka Provivas blåbärsdryck och både dottern och jag fastnade helt för denna goda dryck. Men den är ganska dyr. ca 20kr litern. Jag och min dotter brukar dricka minst två enliters förpackningar i veckan, ganska bra nu när de har börjat sälja 1,75l.
Senast jag var i affären såg jag att de hade erbjudande på Bifido även detta en blåbärsdryck. Jag stod en stund och funderade, det var nästan halva priset på Bifido. Man kan ju alltid prova tänkte jag.

Men nej Bifido var inget bra alternativ. Den var tjockare i konsistensen - märktes tydligt att de hade förtjockningsmedel i den. Medan proviva är mer flytande och Bifido hade en sliskig söt eftersmak som Proviva helt saknar.

Så det blir till att hälla ut Bifido i vasken och köpa Proviva igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar